Købskonditioner

1. Generel information

Ivieyes.se Sverige
Tekhuset ApS
Østerbrogade 226 st 1
2100 København Ø

Telefonnummer: (+47) 404 04 422
E-mailadresse: kundeservice@iviskin.dk

CVR-nr: 42867993

Sælgeren benævnes herefter sælgeren.

Køberen er den forbruger, der afgiver ordren, og benævnes herefter køberen.

2. Pris

Den angivne pris for varer og tjenester er den samlede pris, som køberen skal betale. Denne pris inkluderer alle skatter, moms og ekstra omkostninger. Ekstra omkostninger, som sælgeren ikke har informeret om, skal ikke betales af køberen. Alle priser på ivieyes.se er angivet i SEK (svenske kroner).

2.1 Forsendelsesomkostninger

Når du køber en vare fra webshoppen, får du gratis forsendelse. Ønsker du at returnere varen, betaler Ivieyes returforsendelsen.

3. Betingelser

Betingelserne er bindende for begge parter, når køberen har sendt sin ordre til sælgeren. Betingelserne er ikke bindende, hvis der er tryk- eller skrivefejl i tilbuddet fra sælgeren i ordreløsningen i webshoppen eller i køberens ordre, hvor modparten burde have indset, at der er tale om en sådan fejl.

4. Betaling

Sælgeren kan kræve betaling for varen fra det tidspunkt, hvor den er afsendt fra sælgeren til køberen. Hvis køberen bruger kredit- eller betalingskort til betaling, kan sælgeren reservere købesummen på kortet ved bestillingen. Beløbet trækkes samme dag, som varen afsendes.

4.1 Betalingsformidler

Betaling for produkter købt i webshoppen kan ske sikkert via Klarna.

Klarna er en betalingsløsning, der tilbyder dig flere løsninger. Betal nu: Her kan du betale med Visa, Mastercard og AMEX. Betal senere: Du kan afgive din ordre, modtage varerne og betale inden for 14 dage. Finansiering: Du kan dele købet op i delbetalinger på op til 36 måneder. Klarna Checkout bruges af store kæder som f.eks. XXL, Norwegian, Elkjøp osv.

IVIEYES samarbejder med Klarna Checkout. Klarna er en anerkendt betalingsformidler.

Vi har ikke adgang til betalingsoplysninger såsom kreditkortnummer, som du angiver ved betaling. Disse oplysninger sendes krypteret direkte til dem og findes aldrig på vores server. Vi modtager kun en bekræftelse på, at betalingen er gennemført, så vores system kan sætte status på din ordre som betalt.

4.2 Fakturering

Ved betaling med faktura udstedes fakturaen til køberen, når varen afsendes. Betalingsfristen fremgår af fakturaen og er mindst 14 dage fra modtagelsen. Købere under 18 år kan ikke betale med efterfølgende faktura.

5. Levering

Leveringen er sket, når køberen eller dennes befuldmægtigede har overtaget varen. Hvis der ikke fremgår nogen leveringstid af ordreløsningen, skal sælgeren levere varen til køberen uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter bestilling fra kunden. Varerne skal leveres til køberen, medmindre andet er aftalt mellem parterne.

6. Risikoen for varerne

Risikoen for varerne overgår til køberen, når denne eller dennes repræsentant har modtaget varen/varerne.

7. Fortrydelsesret

Medmindre aftalen er undtaget fra fortrydelsesretten, kan køberen fortryde købet af varen i overensstemmelse med fortrydelsesretsloven. Køberen skal meddele sælgeren om udnyttelse af fortrydelsesretten inden for 14 dage fra fristens begyndelse. Fristen omfatter alle kalenderdage. Produktet skal være forseglet og i original emballage. Hvis fristen udløber på en lørdag, helligdag eller offentlig helligdag, forlænges fristen til den nærmeste hverdag.

Fortrydelsesfristen anses for at være overholdt, hvis meddelelsen sendes inden fristens udløb. Køberen har bevisbyrden for, at fortrydelsesretten er udnyttet, og meddelelsen skal derfor ske skriftligt (fortrydelsesformular, e-mail eller brev). Fortrydelsesfristen begynder at løbe: Ved køb af enkeltvarer løber fortrydelsesfristen fra dagen efter, at varen/varerne er modtaget. Hvis købet består af flere leverancer, løber fortrydelsesfristen fra dagen efter, at den sidste leverance er modtaget. Fortrydelsesfristen forlænges til 12 måneder efter den oprindelige frists udløb, hvis sælgeren ikke inden aftalens indgåelse informerer om, at der er en fortrydelsesret og en standardiseret fortrydelsesformular. Det samme gælder ved manglende oplysninger om betingelser, frister og procedurer for udøvelse af fortrydelsesretten.

Hvis den erhvervsdrivende giver oplysningerne i løbet af disse 12 måneder, udløber fortrydelsesretten også 14 dage efter den dag, hvor køberen modtog oplysningerne. Ved udøvelse af fortrydelsesretten skal varen returneres til sælgeren uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at meddelelsen om udøvelse af fortrydelsesretten er afgivet. Køberen afholder de direkte omkostninger ved returnering af varen, medmindre andet er aftalt, eller sælgeren har undladt at oplyse, at køberen skal afholde returneringsomkostningerne. Sælgeren kan ikke fastsætte et gebyr for købers udøvelse af fortrydelsesretten. Køberen kan prøve eller afprøve varen på en korrekt måde for at fastslå varens art, egenskaber og funktion uden at fortrydelsesretten bortfalder. Hvis prøvning eller afprøvning af varen går ud over, hvad der er rimeligt og nødvendigt, kan køberen holdes ansvarlig for eventuel værdiforringelse af varen. Sælgeren er forpligtet til uden unødig forsinkelse at tilbagebetale købesummen til køberen og senest 14 dage efter, at sælgeren er blevet underrettet om køberens beslutning om at udøve fortrydelsesretten. Sælgeren har ret til at tilbageholde betalingen, indtil han har modtaget varen/varerne fra køberen, eller indtil køberen har fremlagt dokumentation for, at varen/varerne er returneret.

8. Fejl, unrichtige Angaben und sonstige Mängel

Ibland kan det være oplysninger på vores hjemmeside eller i Tjenesten, der indeholder typografiske fejl, unrichtige Angaben eller påstande, der kan vedrøre produktbeskrivelser, priser, kampagner, tilbud, produktleveringsomkostninger og tilgængelighed. Vi forbeholder os ret til at rette fejl, unøjagtigheder eller udeladelser og til at ændre eller opdatere oplysninger eller annullere ordrer, hvis oplysninger i Tjenesten eller på et relateret websted er unøjagtige, når som helst og uden forudgående varsel (herunder efter at du har afgivet en ordre).

9. Forsinkelse og manglende levering – købers rettigheder og frist for reklamation

Hvis sælgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til aftalen mellem parterne, og dette ikke skyldes køberen eller omstændigheder på købers side, kan køberen i henhold til reglerne i forbrugerkøbsloven, bl.a. kapitel 5, afhængigt af omstændighederne, tilbageholde købesummen, kræve opfyldelse, hæve aftalen og/eller kræve erstatning fra sælgeren. Ved krav om erstatning for mangler skal meddelelsen være skriftlig (f.eks. e-mail) af bevisskår. Køberen kan beholde købet og kræve opfyldelse af sælgeren. Køberen kan dog ikke kræve opfyldelse, hvis der er en hindring, som sælgeren ikke kan overvinde, eller hvis opfyldelsen vil medføre en så stor ulempe eller omkostning for sælgeren, at det står i væsentlig misforhold til køberens interesse i, at sælgeren opfylder aftalen. Skulle vanskelighederne forsvinde inden for rimelig tid, kan køberen alligevel kræve opfyldelse. Køberen mister sin ret til at kræve opfyldelse, hvis han eller hun venter urimeligt længe med at fremsætte kravet. Hvis sælgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal køberen opfordre sælgeren til at levere inden for en rimelig frist for opfyldelse. Hvis sælgeren ikke leverer varen inden for den ekstra frist, kan køberen hæve købet. Køberen kan dog straks annullere købet, hvis sælgeren nægter at levere varen. Det samme gælder, hvis levering til det aftalte tidspunkt var afgørende for aftalens indgåelse, eller hvis køberen har meddelt sælgeren, at leveringstidspunktet er afgørende. Hvis varen leveres efter den af forbrugeren fastsatte yderligere frist eller efter det leveringstidspunkt, der var afgørende for aftalens indgåelse, skal fortrydelsesretten udøves inden for en rimelig frist efter, at køberen er blevet underrettet om leveringen. Køberen kan kræve erstatning for mindre skader som følge af forsinkelsen. Dette gælder dog ikke, hvis sælgeren kan godtgøre, at forsinkelsen skyldes en hindring, som sælgeren ikke har kontrol over, og som ikke med rimelighed kunne have været taget i betragtning på tidspunktet for aftalens indgåelse, undgået eller overvundet følgerne af.

10. Fejl i produktet – købers rettigheder og reklamationsfrist

Hvis der er en fejl i varen, skal køber inden for rimelig tid efter, at fejlen er opdaget eller burde være opdaget, meddele sælger, at han eller hun vil gøre fejlen gældende. Køberen har altid reklamationsret, hvis reklamationen fremsættes inden for 2 måneder efter, at manglen blev opdaget eller burde være opdaget. Hvis varen har en fejl, og denne ikke skyldes køberen eller omstændigheder på købers side, kan køberen i henhold til reglerne i forbrugerkøbsloven tilbageholde købesummen, vælge mellem afhjælpning og omlevering, kræve prisnedslag, kræve, at aftalen ophæves, og/eller kræve erstatning fra sælgeren, alt efter omstændighederne. Reklamationer til sælgeren skal ske skriftligt via e-mail. Reklamation kan ske senest to år efter, at køberen har overtaget varen.

11. Rectification eller omlevering

Køberen kan vælge mellem at kræve, at fejlen afhjælpes, eller at der leveres en tilsvarende vare. Sælgeren kan dog gøre indsigelse mod købers krav, hvis opfyldelse er umulig eller medfører urimelige omkostninger for sælgeren. Rettelse eller omlevering skal ske inden for rimelig tid. Sælgeren har som hovedregel ikke ret til at gøre mere end to forsøg på at afhjælpe samme fejl.

12. Prisnedsættelse

Køberen kan kræve et passende prisnedslag, hvis varen ikke udbedres eller returneres. Dette betyder, at forholdet mellem det nedsatte og det aftalte pris svarer til forholdet mellem varens værdi i mangelfuld stand og den aftalte stand. Hvis særlige omstændigheder taler for det, kan prisnedslaget i stedet fastsættes tilsvarende fejlens betydning for køberen. Hvis varen ikke repareres eller returneres, kan køberen også hæve købet, når fejlen ikke er ubetydelig.

13. Sælgerens rettigheder ved købers misligholdelse

Hvis køberen ikke betaler eller opfylder andre forpligtelser i henhold til aftalen eller loven, og dette ikke skyldes sælgeren eller betingelser på sælgerens side, kan sælgeren i henhold til reglerne i forbrugerkøbsloven § 9, alt efter omstændighederne, tilbageholde varen, kræve opfyldelse af aftalen, kræve, at aftalen ophæves, og kræve erstatning fra køberen. Sælgeren kan efter omstændighederne også kræve morarenter, inkassoomkostninger og rimelige omkostninger for ikke afhentede varer. Sælgeren kan beholde købet og kræve, at køberen betaler købesummen. Hvis varen ikke leveres, mister sælgeren sin ret, hvis han venter urimeligt længe med at fremsætte kravet. Sælgeren kan hæve aftalen, hvis der foreligger væsentlig misligholdelse eller anden væsentlig forsømmelse fra købers side. Sælgeren kan ikke fortryde købet, hvis hele købesummen er betalt. Hvis sælgeren fastsætter en rimelig frist for opfyldelse, og køberen ikke betaler inden denne frist, kan sælgeren hæve købet.

14. Garanti

Garanti som ges av säljaren eller tillverkaren ger köparen rättigheter utöver de som köparen redan har enligt icke undantagsbar lagstiftning. En garanti indebærer således ingen begrænsninger i købers reklamations- og klageret ved forsinkelse eller fejl i henhold til punkt 9 og 10.

15. 100% tilfredshedsgaranti

Den tilfredshedsgaranti, vi tilbyder, er ikke lovpligtig, men tilbydes som en gest fra os hos IVIEYES by Tekhuset ApS. Vi ved, at vores produkter holder en høj standard, og vælger derfor at tilbyde alle vores kunder 100 % tilfredshedsgaranti på alle vores IPL-hårfjernere. Denne garanti gælder i 100 dage efter, at kunden har modtaget den bestilte vare. Hvis kunden ønsker at returnere produktet, skal køberen betale fragten til Tekhusets lager i Danmark med adressen:

Tekhuset ApS, Smedeland 24, 2600 Glostrup (https://lagerhotel24.dk/)

Produktet skal returneres intakt og med originalemballagen. Ved eventuelle skader eller mangler har sælgeren ret til at afvise returnering eller tilbyde at trække et beløb fra det samlede beløb for skaderne/manglerne.

16. Personoplysninger

Den dataansvarlige for indsamlede personoplysninger er sælgeren. Medmindre køberen giver sit samtykke til andet, må sælgeren i overensstemmelse med persondataloven kun indhente og opbevare de personoplysninger, der er nødvendige for, at sælgeren kan opfylde sine forpligtelser i henhold til aftalen. Køberens personoplysninger vil kun blive videregivet til andre, hvis det er nødvendigt for, at sælgeren kan opfylde aftalen med køberen, eller i tilfælde hvor det er påkrævet ved lov.

17. Konfliktløsning

Klagemål skal rettes til sælgeren inden for rimelig tid. Parterne skal forsøge at løse eventuelle tvister i mindelighed. Hvis dette ikke lykkes, kan køberen kontakte Forbrugerrådet for mægling.

18. Aldersgrænse

Hvis produkterne skal bruges af børn, uanset alder, anbefales det altid, at en voksen er til stede for at undgå ulykker. Aldersgrænsen for vores produkter er 18 år.

Er der noget, du gerne vil vide mere om? Kontakt vores kundeservice her.